Lakování vozidla

Lakování vozidla je nedílnou součástí estetiky vozidla.

Kvalitní lak také chrání vozidlo proti povětrnostním vlivům, které na vozidlo půdobí zvenčí a lak tímto chrání proti korozi.

Broušení vozidla

Broušení opravovaného dílu se dělá proto, aby na plechovém dílu co nejlépe držel hrubý tmel, který zajišťuje vyplnění větších a středních nerovností na opravovaném dílu.

Hrubé tmelení karoserie je důležité proto, aby opravovaný díl karoserie pokud možno co nejvíce splynul s linií vozidla.

Po hrubém a středním tmelení přichází na řadu jemný tmel, který zahladí veškeré póry a po vybroušení je díl karoserie připraven na nástřik základní vrstvy pod lak.

Míchání a domíchávání odstínu barev

V případě výměny dílů na starších vozidlech jsme schopni nechat domíchat co nejpřesnější odstín barvy tak, aby vzhledem ke zbytku barevného odstínu vozu díl věrhodně odpovídal. Tak, aby nebyl poznat rozdíl vyměněného dílu.

Lakování vozidla

Samotné lakování se provádí ve speciálním odvětrávaném boxu, kdy se samotný lak skládá z barevného podkladu buď pastelové nebo metalické barvy.

Poté se na barvu stříká bezbarvý transparentní lesklý lak, který ve finále dovrší požadovaného výsledku lesklé barvy.

Leštění – oživení laku

V případě, že se o auto majitel nedostatečně stará nebo bylo vozidlo vystveno dlouhodobě extrémním vnějším povětrnostním vlivům, může se stát, že lak vozidla zmatní a jeho povrch se zdrsní.

Za pomocí speciálních přípravků dokážeme lak oživit a tímto je ošetřen na několik dalších měsíců.

Nástřik základní vrstvy (plniče)

Po kompletní přípravě se díl řádně odmastí a očistí od prachu. Poté se může začít nanášet plnič, který je vhodný pod lak a slouží jako základ celého lakování vozidla. Plnič se po řádném zaschnutí ještě najemno přebrušuje, než se na něj začne nanášet vrchní barva.

Opravy poškozeného laku

Opravou poškozeného laku rozumíme například nízkonákladovou opravu poškrábaných dveří, kdy se dá lak ještě vyleštit. Oprava poškozeného laku je možná jen v případě, že poškození laku není příliš hluboké.Při mírném poškození se dá lak poopravit také opravnou tužkou a poté jemně přebrousit speciální brusnou pastou, aby se zamaskovalo poškrábání.